Jaka jest cena za wolność? Czy dusza człowieka jest nieśmiertelna? Jaką rolę odgrywają w tym mroczne siły? „Walizka”, krótkometrażowy film w reżyserii Gabriela Amalrica, to perełka spod znaku fantastyki. Animacja stała się inspiracją przy tworzeniu komiksowej opowieści pod tym samym tytułem, która niedawno ukazała się na polskim rynku za sprawą wydawnictwa Lost In Time.
Sekrety fantastyki – co skrywa się w „Walizce”?
Rok 1940. Kobieta imieniem Cleophea jest w posiadaniu artefaktu o wyjątkowych właściwościach. Każdy, kto zdecyduje się otworzyć, przenosi się do innej rzeczywistości, dzięki której może zyskać schronienie. Ale przecież nic nie trwa wiecznie. Na bazie krótkiej animacji zrealizowanej jesienią 2013 roku przez zespół artystów – Gabriel Amalric, Morgane Schmitt Giordano, Solène Jouillat, Jean-luc Dessertaine, Guillaume Pochez – powstał pełnometrażowy komiks. Zobaczcie film animowany, który stał się inspiracją opowieści graficznej.
Animacja podstawą komiksu wydawnictwa Lost In Time
Najnowszy komiks z oficyny Lost in Time stanowi połączenie stylistyki mrocznego fantasy z dystopijną rzeczywistością. Za scenariusz „Walizki” odpowiadają Diane Ranville i Morgane Schmitt Giordano, a za rysunki: Morgane Schmitt Giordano, Gabriel Amalric i JAF. Polski przekład wykonał Jakub Syty. Jedną z ostatnich propozycji Lost In Time był unikatowy „Świat Dryftu: Opowieść o złodziejach i trollach”.
Mury Miasta są zamknięte. Cienie na usługach Naczelnika ciemiężą tych, którzy sprzeciwiają się reżimowi. Mieszkańcy albo się ugną, albo poniosą śmierć. Cléophée, przewoźniczka i czarownica, wykorzystuje sytuację i posługuje się swoją nadzwyczajną Walizką, aby pomagać tym, którzy chcą opuścić Miasto… Ma to jednak swoją cenę. Za każdą duszę wywiezioną za Mury Cléophée zabiera siedem lat życia.
W dworze górującym nad doliną, w którym mieszka, przewoźniczka prowadzi podwójną grę z reżimem dyktatora, karmiąc swoją magię życiem odebranym zbiegom. Lecz pewnego wieczora zjawiają się u niej członkowie ruchu oporu z nietypową prośbą: chcą przedostać się do Miasta.